Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 skalamodelskibe - Debatforum: Aero-Naut Classic
11.07.2020 00:44:07
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· OBS ! Husk at siden ...
· Så er det næsten slut
· OBS !!!! Skriv ikke ...
· Skal vi lukke siden ?
· B20 - 12 fods speedb...
Mest aktive emner
Ingen emner oprettet
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 544
· Nyeste bruger: LarsK
Sidste Brugere Online
NielsR 1 uge
Admin 2 uger
shipbuilder 5 uger
tica17 uger
madsen6518 uger
Bamsefar27 uger
Hojstrand28 uger
claudi33 uger
SV37 uger
Axel73 uger
Se indlæg
skalamodelskibe » projekter » projekter
 Udskriv debat
Aero-Naut Classic
Anne-Marie
Jeg er nu begyndt på mit første RC projekt, der gerne skal ende som en sejlende model. Min banko gevinst fra Vallensbæk Modelskibs Klubs juleafslutningen sidste år, en Aero-Naut Classic. http://www.modelskibet.dk/product.asp...oduct=6571
En, for mig, lækker model der hurtig kom til at se ud af noget. Indtil bunden skulle på..... De to stykker der skulle danne bunden viste sig at være et par mm for smal og kort i stævnen. Så nu er "vi" ved at "skaffe" en erstatning Wink

Den oprindelige aksel er noget spinkelt noget, så den bliver erstattet af en 4mm rustfri fra Robbe og der monteres en 30mm 3 bladet skrue.
Motoren bliver en Brushless 1380KV med en ESC 18A.
Starter med et 7,4V Lipo men sættet kan klare et 11,1Lipo.
Redigeret af Anne-Marie d. 04.04.2013 18:03:37

Anne-Marie
Opsætning af spanterne i den medfølgende skabelon.
Anne-Marie tilknyttede følgende billede:billede:
classic_1.jpg

Anne-Marie
De første støtter i længde retninger er monteret.
classic_2.jpg

Anne-Marie
De langs gående lister monteres, der skulle lige passes lidt til før de passede i udskæringerne i stævnen.
classic_4.jpg

Anne-Marie
Mahogni siderne monteres, her skal der passes på med limen så det ikke kommer på siderne da det næsten ikke kan fjernes igen.
classic_5.jpg

Anne-Marie
Klar til bundstykkerne, som der som sagt skal laves nye af, da de originale var for små, der er indkøbet en plade 1mm birke finer til dette.
classic_6.jpg

Anne-Marie
Så kom den første nye bundplade på plads
classic_7.jpg

Anne-Marie
Og den anden side Cool Så skal der slibes lidt før der skal leges med lak.
classic_8.jpg

immertreu
Hej
Det er godt at se gevinsten fra banko spillet bliver til et regtigt skib eller heder det en båd? det ser godt udclap den skal nok blive flot
det er ikke kun mænd der kantup
Bent

Anne-Marie
Hej Bent
Mon ikke den går under betegnelsen "båd" Wink
Og tusinde tak for de pæne ord Grin
Anne-Marie

immertreu
Hej Anne-Marie
Vi må have det helt regtigt skib eller båd så jeg google det her er resultatet
Kort fortalt er det størrelsen. En båd er et mindre fartøj end et skib, men der findes ingen officiel definition på begrebet.
En god definition kunne være, at hvis et fartøj er stort nok til at blive optaget i det danske skibsregister, så er det et skib, og ellers er det en båd.
For at blive optaget i skibsregistret skal fartøjet være på 20 bruttoregistertons eller mere. Et bruttoregistertons er et rummål på 2,83 m3.
Du har en model båd
Kvinder har næsten altid retWink
Bent

immertreu
Har lige en ting mere når man ser dine billeder liner det ikke et regtigt hobbyrum der er for rent rundt om bådentup
Bent

michaelbm
Jeg fik en gang denne forklaring:

- Båd: Når der kun er et skibsdæk
- Skib: Når der er flere skibsdæk

Men personen kunne så ikke forklare, hvorfor det hedder en slæbebåd (stor og tung og med flere dæk) eller et sejlskib (mindre og ofte kun med eet dæk).
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
Jumbo
I min spæde ungdom da jrg havde min første hyre på en coaster 299 brt. Kom jeg til at sige skipper der kommer en båd om styrbord så fik jeg læst teksten om jeg trode at det var en banan båd eller isbåd yummy
Kun en tåbe frygter model hobbystress

michaelbm
Dette er forklaringen (kopieret fra Wikipedia):

Et skib er en genstand, der kan sejle på vand og er i søfarten større fartøjer til søgående sejlads. De er normalt delt op i flere hovedgrupper, krigsskibe, handelsskibe, fiskeskibe og fritidsskibe.

Forskellen imellem et "skib" og "fartøj" er, at et skib er et stort "fartøj", med flere rum under hinanden. 20 BRT synes at være skillelinien. "Båd" og "jolle" anvendes om helt små enheder. "Skude" anvendes om mindre – især gamle – enheder, da skibene i dag bygges større[Kilde mangler].

I andre sammenhænge – som f.eks. de internationale søvejsregler – defineres skib meget bredt som ethvert "flydende materiel ... der anvendes eller kan anvendes som transportmiddel på vandet"; under den definition er både en windsurfer, en pram og et hangarskib at betragte som et skib. I denne juridiske sammenhæng skelnes der så videre mellem bl.a. maskindrevet skib, fiskeskib og sejlskib, idet disse skibstyper har forskellige rettigheder og pligter i forhold til hinanden, når de mødes under sejlads.
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
Anne-Marie
Tilbage til modelbåden Wink

Der er nu blevet slebet en del og alle samlinger har fået engang epoxy samt en gang lak indvendigt.

Næste skridt er at få monteret motor og skrueaksel. Og borer hul i min fint tilpassede bund hmm
classic_9.jpg

Redigeret af Anne-Marie d. 19.04.2013 18:01:31

tica

immertreu skrev:
Har lige en ting mere når man ser dine billeder liner det ikke et regtigt hobbyrum der er for rent rundt om bådentup
Bent

Det er der så rådet bod på snuppede lige dette foto på værftet i dag.

Mvh
Carsten
tica tilknyttede følgende billede:billede:
classic_10_1.jpg

Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

Anne-Marie
Så er motor og stævnrør monteret
classic_12.jpg

Anne-Marie
Og et udefra, akslen skal kortes af for at passe. Næste skridt er at montere forstærkninger indvendigt samt at monterer ror.
Er også gået i gang med div. små ting som skal samles og der dukkede lige et par små overraskelser op, bl.a. så er hullet i rattet 3mm men ratstammen er 2,5mm eek samt flagstangen er knap 5mm kortere end angivet i instruktionen.
classic_11.jpg

Redigeret af Anne-Marie d. 26.04.2013 15:56:26

Krog
Ja, der er lidt udfordringer ind imellem :-)
Jørgen Krog

www.hookd.dk
Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
12,632,299 Unikke besøg