Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 skalamodelskibe - Debatforum: ARMIDALE CLASS PATROL BOAT
25.05.2020 18:53:54
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· OBS ! Husk at siden ...
· Så er det næsten slut
· OBS !!!! Skriv ikke ...
· Skal vi lukke siden ?
· B20 - 12 fods speedb...
Mest aktive emner
Ingen emner oprettet
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 544
· Nyeste bruger: LarsK
Sidste Brugere Online
Admin 5 uger
NielsR 7 uger
tica10 uger
madsen6511 uger
Bamsefar21 uger
Hojstrand21 uger
claudi26 uger
SV30 uger
Axel66 uger
BrianJ69 uger
Se indlæg
skalamodelskibe » projekter » projekter
Error: Out of range value for column 'thread_views' at row 1
 Udskriv debat
ARMIDALE CLASS PATROL BOAT
skj13
Vil lige vise et af mine andre projektor som jeg byggede før denne. Uss Long Beack scale 1/96. Denne er desvære solgt da jeg ikke magtede så mange modeller.
skj13 tilknyttede følgende billede:billede:
img_0713_2.jpg

Redigeret af skj13 d. 14.10.2015 21:48:17
Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
Nu prøver jeg med 35 mm 4 bladet skruer, vil lige hører hvad debatforummet siger eller modelskibet.dk der må være en eller anden der har en bud om dreje cirklen.
Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

servicechefen

skj13 skrev:

Nu prøver jeg med 35 mm 4 bladet skruer, vil lige hører hvad debatforummet siger eller modelskibet.dk der må være en eller anden der har en bud om dreje cirklen.

Hej Søren.

Ud fra videoen at dømme, synes jeg din båd sejler rigtig godt, og farten samt venderadiussen passer fint til bådtypen. I hvert fald farten synes jeg ikke der er grund til at ændre, ved f. eks at sætte andre skruer på.

Og hvis du synes den skal være mere manøvredygtig, giver din ror så max udslag nu? Afhængig af fjernstyringsanlæg, kan servo udslag måske reguleres i senderen. Og hvis den i forvejen står på max (150 %), kan du enten sætte et længere servohorn på servoen, eller et kortere rorhorn på roret.
Men pas på med alt for store udslag - især når du bakker, da roret så i værste tilfælde kan "takke over" og evt slå ind i skruen! Det kan ganske vist klares med en "stopklods" inde i både ved rorhornet, men alligevel.....

Mvh. Christian

michaelbm
Christian har nogle rigtigt gode ting i sit indlæg.

Du kan evt. lave roret 20% større. Det ser nok ikke så kønt ud, men det hjælper meget.
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
skj13
Hej Michael

Har lige bestilt to 4 bladet skruer hos dig, til hurtig gående båd. Jeg havde en god effekt med en større skrue, da den gav effekt ved små omdrejninger. Ellers må jeg gå op i ror strøelse.
Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13

servicechefen skrev:

skj13 skrev:

Hej Søren.

Ud fra videoen at dømme, synes jeg din båd sejler rigtig godt, og farten samt venderadiussen passer fint til bådtypen. I hvert fald farten synes jeg ikke der er grund til at ændre, ved f. eks at sætte andre skruer på.

Og hvis du synes den skal være mere manøvredygtig, giver din ror så max udslag nu? Afhængig af fjernstyringsanlæg, kan servo udslag måske reguleres i senderen. Og hvis den i forvejen står på max (150 %), kan du enten sætte et længere servohorn på servoen, eller et kortere rorhorn på roret.
Men pas på med alt for store udslag - især når du bakker, da roret så i værste tilfælde kan "takke over" og evt slå ind i skruen! Det kan ganske vist klares med en "stopklods" inde i både ved rorhornet, men alligevel.....

Mvh. Christian

Hej Christian

Du har ret i , at farten er ok , men dreje cirklen kunne godt blive lidt mindre. Men dreje cirklen kunne godt være lidt mindre. Nu prøver jeg med en 4 bladet skrue der er lidt størrer ind den den sidder på nu, den skulle have mere effekt ved små omdrejninger.
Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
Det blev anker og ankerspil tur, det vil sige detaljer igen. Men det er jo også det som pynter.

Anker lyset kom også på plads, selv om det ikke er helt monteret endnu.
skj13 tilknyttede følgende billede:billeder:
gfghjhgfdfghjk.jpg kjkjuyuytrtytu.jpg jhgfrew34edfgbvg.jpg kjiuoippoiuiop.jpg lkjhgytyuiewqw.jpg

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
Flere detaljer på for dæk, men stadig med anker og anker spil som fokus, dog er der kommet bådshage og anker lyset er blevet monteret.
mnbvcxdfghytredfgtr.jpg bvgfrderfgvcdfghj76.jpg mkjuhjhytgfghjvfdre.jpg mjhgfdswewqaxzsadfg.jpg mngfrewqaszxcfdgfghh.jpg hyty65778uyu87iu89i.jpg mkjuhjhytgfghjvfdre_1.jpg

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
flere detaljer på det lille skib, spotlys styrbord og bagbord, i brodæk, radar er også kommet til at virke, og spotlys på monkey iland er også monteret.
sdffdfdrefdfre44443we.jpg bvcxzsaddfffgft54ertg.jpg mpol9ikjuyhnmnbb.jpg 12wesdfvbghytgff6g77.jpg nbhgjuyuytut6778gfrm.jpg

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

tica
Der sker da lidt på det bette værft Søren tup

Mvh
Carsten
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

skj13
en lille film mere af søndags prøve sejlads.

YouTube Video

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
En video link mere fra Holte.

YouTube Video

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
mere film fra Holte.

YouTube Video

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
armideale er snart bygget færdig, der mangler kun lodde arbejde.

YouTube Video

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
Så en lille ny billedkalvekede. Med en del detaljer.
jhnmnhbgtrfv544erfdty.jpg kjmnjhjuytgfhjkkkk.jpg nbvbvbvcxzxcvggh666.jpg

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13

skj13 skrev:

Så en lille ny billedkalvekede. Med en del detaljer.
mnjhjuy77uujjkkjjhhggn.jpg jhjyuytgfrt4444erdfrtk.jpg

Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

tica
Hej Søren

Det ser godt ud, har du haft energien til at samle tegningerne sammen så andre kan få glæde af dem eller går det på at bygge den færdig.

Mvh
Carsten
Som kun har fået sin Swap dwarg samlet til en ny test tur i morgen
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

skj13
video af "Jan" under søndags sejladsen.

Redigeret af tica d. 07.04.2017 20:13:09
Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

skj13
Jeg har stadig lidt energi tilbage og håber at jeg selv kan få den ud og sejle i Holte. Vejret er jo ikke så dårligt endnu.
Søren K Johansen
Odinsvej 43
3000 Helsingør

tica
Som i nok har set, så er Søren ikke mere.

Jeg deltog i bisættelsen og efterfølgende til smørebrød kaffe og kage. Via snak med familien og venner var det var tydeligt at Søren brændt for sine modelbåde.

Søren havde besluttet at hans Armidale skulle overdrages til mig så den kan blive bygget færdig og brugt på vandet, jeg har fået den hjem og taget lidt billeder som den står nu. Her i det nye år skal jeg en tur forbi Helsingør for at se hvad der mangler af ting til modellen samt se hvad der er af tegninger ect. Jeg håber blandt andet at Søren notered hvilke malings nummerer han har brugt.

Mvh
Carsten
tica tilknyttede følgende billede:billeder:
armindale_7.jpg armindale_6.jpg armindale_5.jpg armindale_4.jpg armindale_3.jpg armindale_2.jpg armindale_1.jpg

Mvh
Carsten

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
12,498,012 Unikke besøg