Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 Notice: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/2/b/skalamodelskibe.dk/httpd.www/includes/error_handling_include.php on line 47 Error: Incorrect integer value: '' for column `skalamodelskibe`.`fusion_errors`.`error_user_level` at row 1 skalamodelskibe - Debatforum: Skimmer II sumpbåd
25.05.2020 19:37:53
Navigation
· Debatforum
· Søg
· FAQ
· Login
Debatemner
Nyeste emne
· OBS ! Husk at siden ...
· Så er det næsten slut
· OBS !!!! Skriv ikke ...
· Skal vi lukke siden ?
· B20 - 12 fods speedb...
Mest aktive emner
Ingen emner oprettet
Besøgende
· Gæster online: 1

· Brugere online: 0

· Antal brugere: 544
· Nyeste bruger: LarsK
Sidste Brugere Online
Admin 5 uger
NielsR 7 uger
tica10 uger
madsen6511 uger
Bamsefar21 uger
Hojstrand21 uger
claudi26 uger
SV30 uger
Axel66 uger
BrianJ69 uger
Se indlæg
 Udskriv debat
Skimmer II sumpbåd
tica
Da jeg åbenbart ikke kan få taget mig sammen til at få færdig gjort Neptun og det snart er vejr til at sejle så har jeg kastet mig ud i en ny, større, tungere og forhåbentligt mere kontrollerbar version af Skimmer I.
http://www.skalamodelskibe.dk//userph...bum_id=159
En af de ændringer som jeg forventer en del af, er at der kommer 2 ror i stedet for 1 lig min "Tom's River"

Der bygges i Balsa og beklædes med japanerpapir der behandles med dope:

Skroget: LXBXH 44X24X4cm
Vægt ?
Motor: Børsteløs 1880kv 68gr
ESC: Skywalker 40A reguleringer m. BEC.
Batteri: LiPo 3S 2600mAh 30c 11.1V
Propel: 7X4 SF
Denne løsning skulle give ca. 3 gg den "trust" der blev brugt på Skimmer I.
tica tilknyttede følgende billede:billede:
skimmerii_1.jpg

Redigeret af tica d. 31.03.2012 18:12:29
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
De grundlæggende dele er skåret ud.

Sider og mellem stykker er i 6mm balsa.
skimmerii_2.jpg

Redigeret af tica d. 31.03.2012 18:10:32
Mvh
Carsten

Alt hvad jeg skriver afspejler kun min mening og holdning til det enkelte indlæg.

tica
Så er limtuben fundet frem.
skimmerii_3.jpg

Mvh
Carsten

tica
Så skete der lige lidt mere, balsa er så taknemmelig at arbejde med.
skimmerii_4.jpg

Mvh
Carsten

tica
Så er den færdig beklædt mangler kun stødpuden på snuden.

Materialeforbrug indtil nu.

½ tube UHU HART
1 plade 6mm balsa
3 plader 3mm balsa.
skimmerii_6.jpg

Redigeret af tica d. 02.04.2012 17:12:39
Mvh
Carsten

tica
Så er der sket lidt mere.

Skroget er belagt med rispapir og dope og har fået 2 gg Glattfix.

Motorbeslag er tilvirket i aluplade og er klar til at blive monteret når limen der holder den lodrette motorplade er hærdet.

Næste trin er en let slibning med fint sandpapir og et par lage Glattfix med slibning i mellem og her efter maling.

Ror skal også tilvirkes.
skimmerii_7.jpg

Mvh
Carsten

tica

Motor er prøvemonteret sammen med ror.
skimmerii_8.jpg

Mvh
Carsten

tica
Der er ikke sket det store de sidste dag, andet end småting og finish.

I fredags blev der indkøbt absrør til propel beskyttelsen.

Samt der ankom et stk Hero HD kamera med vandtæt hus. Så der skal også bygges en platform til det.
skimmerii_9.jpg

Mvh
Carsten

tica
Så er der sket lidt mere skroget har fået en gang sprøjtespartel og den færdige farve hænger nu til tørrer i garagen.

Havde håbet at den blev færdig til standerhejsning i Vallensbæk Modelskibs Klub men det når jeg nok ikke.
skimmerii_11.jpg

Mvh
Carsten

tica
Kameraplatformen er også ved at være færdig.
skimmerii_10.jpg

Mvh
Carsten

tica
Så kom der lidt farve på, den blev ikke klar til at komme på vandet i dag, så måtte bare kigge på alle de andre flotte både på søen i Vallensbæk.

Men så er den klar til den 12maj.
skimmerii_12.jpg

Mvh
Carsten

Jumbo
Det ser sgu godt ud tica flot farve sammen sætning bare lidt hvidt så er det de norske farverGrin LOVE IT
Kun en tåbe frygter model hobbystress

tica
Farvevalget har været planlagt siden jeg started byggeriet, det er jo legetøj så det skal bare være blankt.

Ja det "var" flot, nu ligner det en 120år gammel rynket eskimo zipit

Jeg bruget en kendt og tidligere brugt kombi af maling (dog på metal) men de dele der havde fået dope + papir kogte totalt op da der kom klar lak på så det er slebet ned, så meget som det er muligt uden at ødelægge papiroverfladen.

Tror den skal hedde Føniks

Den står nu og tørrer til efter bededagene.
Mvh
Carsten

tica
Så er den "færdig" der mangler nu noget beskyttelse omkring propellen men det kommer nok.

Nåede lige at teste den på græsplænen og det er ikke motorkraft den mangler, det bliver spændende at se den på vandet for første gang i morgen i Tåstrup.

@michaelbm du har nok ret det er mere en flyver end en båd ;-)
skimmer_15.jpg

Redigeret af tica d. 11.05.2012 22:22:38
Mvh
Carsten

tica
Ville lige gøre den klar til i morgen, flytte batteriet længere tilbage for bedre balance samt lidt små justeringer.

Resultat rimelig skadet ror, propel i x stykker og smadret motor tårn samt et smut på skadestuen med et par grimme snitsår i højre hånd Angry

Hvad der sket vides ikke det gik meget hurtigt men bedste gæt er at motorfæstet gav efter fotos følger i morgen.
Redigeret af tica d. 14.07.2012 21:37:38
Mvh
Carsten

tica
Der er da lige til et par timers byggeri, heldigvis er der ikke sket noget med selve skroget.

Surt med hånden:-( jeg kan / må ikke bygge den næste tid sårene skal have tid til at læge, nu var jeg ellers lige kommet i gang igen men sådan er det jo.
skimmerii_13.jpg

Mvh
Carsten

michaelbm
Synd at du er kommet til skade. Man skal ikke spøge med en BL-motor.

Jeg havde regnet med at se dig i klubsøen i dag...
Think twice - you can only cut once!

http://Modelskibet.dk
tica
Haved planlagt at komme forbi da Drumbeat var klar til nye test med mixeren men det er lidt besværligt at køre bil med en hånd og den skal holdes ren samt den er hævet og gør satans ondt.

Det ser ud til at alt manuelt arbejde er sat i bero i en uges tid :-(
Mvh
Carsten

tica
Nå er gået i gang med fikse den.

Skadet områder er skåret fri og der er lagt et stykke 1.5mm balsa i som første del af genopbygningen, det ligger nu og tørrer.
skimmerii_14.jpg

Redigeret af tica d. 26.11.2012 15:25:55
Mvh
Carsten

tica

Roret er "færdigt" og en ny motorholder er fikset.

1.5mm messing og de to dele er samlet ved at skære rille i begge dele så de låser i det en plan og herefter loddet. Hvis det ikke holder så dropper jeg projektet eek

Håber den kan blive testet på lørdag Cool (kommer an på hvordan firmajulefrokosten forløber)
skimmerii_15.jpg

Mvh
Carsten

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
12,498,082 Unikke besøg